Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zawieszenie i cofnięcie zawieszenia certyfikatów identyfikacji, uwierzytelnienia i podpisu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Zawieszenie i cofnięcie zawieszenia certyfikatów identyfikacji, uwierzytelnienia i podpisu osobistegoSzczegóły informacji
Zawieszenie i cofnięcie zawieszenia certyfikatów identyfikacji, uwierzytelnienia i podpisu osobistego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Samodzielne stanowisko pracy do spraw ewidencji ludności i spraw obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2020-09-11 13:10:17
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Osoba kontaktowa
Robert Wąsik
Miejsce załatwienia
Referat Organizacyjny
Urząd Gminy Bartoszyce
Plac Zwycięstwa 2
pokój nr 3
Telefon kontaktowy
89 307 03 10
Adres e-mail
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Bartoszyce Plac Zwycięstwa 2 11-200 Bartoszyce
Wymagane Dokumenty
- Formularz zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym - załącznik nr 1.
- Formularz zgłoszenia cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym -załącznik nr 2.
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Tryb odwoławczy
Nie przewiduje się trybu odwoławczego.
Uwagi
W przypadku czasowej utraty kontroli nad dowodem osobistym można dokonać zgłoszenia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego.
Zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego dokonuje:
- posiadacz dowodu osobistego mający pełną zdolność do czynności prawnych, który czasowo utracił kontrolę nad dokumentem.
- w imieniu posiadacza dowodu osobistego, który nie posiada zdolności do czynności prawnych lub posiada ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje:
- Rodzic,
- Opiekun prawny lub kurator.
- Zgłoszenia może również dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania takiej czynności.
Zgłoszenie zawiera następujące dane posiadacza dowodu osobistego: imię(imiona),nazwisko, numer PESEL.
Zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego dokonuje się:
- osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy w formie pisemnej, po opatrzeniu własnoręcznym czytelnym podpisem zgłaszającego,
- w formie dokumentu elektronicznego do organu gminy, który wydał dowód osobisty, po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, albo podpisem osobistym,
- przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych po uwierzytelnieniu posiadacza dowodu osobistego.
Certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego podlegają zawieszeniu na okres nie dłuższy niż 14 dni, licząc od dnia dokonania zgłoszenia. Jeżeli w tym okresie nie nastąpi cofnięcie zawieszenia tych certyfikatów, certyfikaty te oraz dowód osobisty podlegają unieważnieniu z mocy prawa.
Zawieszenie certyfikatów zawsze będzie powodowało zawieszenie ważności dowodu osobistego. Czynności dokonane w okresie zawieszenia albo unieważnienia certyfikatów nie wywołują skutków prawnych.
Podstawa prawna
- Ustaw z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego.
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ze zmianami.
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.