Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Złożenie informacji (korekty informacji) o nieruchomościach i obiektach budowlanych w sprawie podatku od nieruchomości przez osoby fizyczne
Wydział: Referat Finansowy i Kadr
Ogłoszono dnia: 2014-05-14 10:41:40
Termin załatwienia
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
Osoba kontaktowa
Dorota Iwanowicz
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Bartoszyce
Plac Zwycięstwa 2
11-200 Bartoszyce
pok. nr 106
Plac Zwycięstwa 2
11-200 Bartoszyce
pok. nr 106
Telefon kontaktowy
89 300-02-30
Adres e-mail
d.iwanowicz@gmina-bartoszyce.pl
Sposób załatwienia
Podatek od nieruchomości na rok podatkowy od osób fizycznych ustala w drodze decyzji organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania. Podatek jest płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego.
Jeżeli w ciągu roku podatkowego nastąpiło wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub zaistniało zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania w tym roku, a w szczególności zmiana sposobu wykorzystywania przedmiotu opodatkowania lub jego części, organ podatkowy dokonuje zmiany decyzji, którą ustalono ten podatek.
Wymiaru podatku od nieruchomości dokonuje się na podstawie złożonej przez podatnika informacji (IN-1), danych z ewidencji gruntów i budynków oraz zgromadzonego materiału dowodowego.
Jeżeli w ciągu roku podatkowego nastąpiło wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub zaistniało zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania w tym roku, a w szczególności zmiana sposobu wykorzystywania przedmiotu opodatkowania lub jego części, organ podatkowy dokonuje zmiany decyzji, którą ustalono ten podatek.
Wymiaru podatku od nieruchomości dokonuje się na podstawie złożonej przez podatnika informacji (IN-1), danych z ewidencji gruntów i budynków oraz zgromadzonego materiału dowodowego.
Miejsce odbioru
Pisma doręcza się osobom fizycznym w ich mieszkaniu lub miejscu pracy.
Pisma mogą być również doręczane:
1) w siedzibie organu podatkowego;
2) w miejscu pracy adresata – osobie upoważnionej przez pracodawcę do odbioru korespondencji;
W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wyżej określony, a także w innych uzasadnionych przypadkach pisma doręcza się w każdym miejscu, gdzie się adresata zastanie.
Pisma mogą być również doręczane:
1) w siedzibie organu podatkowego;
2) w miejscu pracy adresata – osobie upoważnionej przez pracodawcę do odbioru korespondencji;
W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wyżej określony, a także w innych uzasadnionych przypadkach pisma doręcza się w każdym miejscu, gdzie się adresata zastanie.
Wymagane Dokumenty
- informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych w sprawie podatku od nieruchomości – formularz IN-1,
- do wglądu dokumenty potwierdzające tytuł prawny do władania nieruchomością (np. akt notarialny, umowa dzierżawy, wypis z księgi wieczystej).
- do wglądu dokumenty potwierdzające tytuł prawny do władania nieruchomością (np. akt notarialny, umowa dzierżawy, wypis z księgi wieczystej).
Czas realizacji
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
Opłaty
Nie pobiera się
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od daty doręczenia za pośrednictwem organu podatkowego wydającego decyzję (Wójta Gminy Bartoszyce).
Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
Uwagi
Informację należy złożyć w ciągu 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie/wygaśnięcie/zmianę obowiązku podatkowego.
Do korekty informacji należy dołączyć pisemne wyjaśnienie przyczyn złożenia korekty informacji.
Do korekty informacji należy dołączyć pisemne wyjaśnienie przyczyn złożenia korekty informacji.
Podstawa prawna
-ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 roku poz.749 ze zmianami),
-ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz.613 ze zmianami),
-uchwała nr XIV/89/2011 Rady Gminy Bartoszyce z dnia 30 listopada 2011 r.
w sprawie określenia wzorów formularzy do celów podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego.
-ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz.613 ze zmianami),
-uchwała nr XIV/89/2011 Rady Gminy Bartoszyce z dnia 30 listopada 2011 r.
w sprawie określenia wzorów formularzy do celów podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Bartoszyce |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Dorota Iwanowicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-05-14 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Dorota Iwanowicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-05-14 10:38:38 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Dorota Iwanowicz |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2014-05-14 10:41:40 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Dorota Iwanowicz |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-08-27 09:41:13 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5939 raz(y) |