ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

2021 rok

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-12-17 12:23:08 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Szanowni mieszkańcy!
           
            W dniu 1 stycznia 2012 roku weszła w życie nowelizacja Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ustawa ta ma na celu spełnienie wymogów Unii Europejskiej co do sposobu zagospodarowania odpadów komunalnych.

            Od 1 lipca 2013 roku Nasza Gmina przejmie władztwo nad odpadami komunalnymi i stanie się odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie systemu odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości. Zmienią się zasady zawierania umów i pobierania opłat za odbieranie odpadów komunalnych. Właściciele nieruchomości nie będą zawierać umów z przedsiębiorcą odbierającym odpady tylko będą wnosić opłatę do Gminy, która zapewni prawidłowy odbiór odpadów komunalnych powstałych w gospodarstwach domowych. Gmina zorganizuje przetarg i wybierze przedsiębiorcę, który będzie odbierał odpady od właścicieli nieruchomości. Opłata za odbieranie odpadów będzie kształtowała się na dwóch poziomach jako opłata podstawowa i opłata obniżona. Opłatą obniżoną będą objęci właściciele nieruchomości, którzy zgodnie z wymogami będą zbierać selektywnie w prawidłowy sposób odpady komunalne. Właściciele nieruchomości nie wywiązujący się z obowiązku prawidłowego zbierania odpadów będą objęci opłatą podstawową. Selektywna zbiórka będzie obejmować makulaturę, odzież i tekstylia (worek niebieski), tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal (worek żółty), opakowania szklane białe i kolorowe (worek zielony), odpady zielone i odpady ulegające biodegradacji (worek brązowy). Weryfikacja sposobu zbierania odpadów będzie się odbywać każdorazowo przy odbiorze odpadu. Zużyte baterie i akumulatory można przekazać do specjalistycznych pojemników na terenie Gminy Bartoszyce. Ponadto wszystkie wymienione frakcje odpadów, jak również meble, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, przeterminowane leki i chemikalia oraz popioły będzie można przekazać do Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów Problematycznych w Sędławkach.

            Wszystkie zebrane odpady komunalne będą musiały zostać poddane odzyskowi w odpowiednich instalacjach wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami, a na składowisko będzie mogła trafić tylko ta pozostałość, której nie da się przerobić. Już w roku 2013 Gmina musi wykazać, iż ogranicza o 50% masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, która przekazywana jest na składowisko. Następnie do końca roku 2020 Gmina
zobowiązana jest do wykazania, że zbierane jest selektywnie i przekazywane do recyklingu co najmniej 50% powstających odpadów z papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła. W interesie wszystkich mieszkańców Naszej Gminy jest prawidłowe funkcjonowanie gospodarki odpadami. Pozwoli to nie tylko chronić środowisko, ale również w przyszłości oszczędzi Nasze wydatki.

        Mieszkańcy muszą we własnym zakresie rozwiązać dotychczasowe umowy na odbiór
odpadów komunalnych z zachowaniem okresu wypowiedzenia umowy ze skutkiem na dzień 1 lipca 2013 roku, przy czym umowy powinny jeszcze obowiązywać do 30 czerwca 2013 roku.
« powrót do poprzedniej strony