ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zawieszenie i cofnięcie zawieszenia certyfikatów identyfikacji, uwierzytelnienia i podpisu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Zawieszenie i cofnięcie zawieszenia certyfikatów identyfikacji, uwierzytelnienia i podpisu osobistego

Szczegóły informacji

Zawieszenie i cofnięcie zawieszenia certyfikatów identyfikacji, uwierzytelnienia i podpisu osobistego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Samodzielne stanowisko pracy do spraw ewidencji ludności i spraw obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2020-09-11 13:10:17

Termin załatwienia

Niezwłocznie.

Osoba kontaktowa

Robert Wąsik

Miejsce załatwienia

Referat Organizacyjny
Urząd Gminy Bartoszyce
Plac Zwycięstwa 2
pokój nr 3

Telefon kontaktowy

89 307 03 10

Adres e-mail

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Bartoszyce Plac Zwycięstwa 2 11-200 Bartoszyce

Wymagane Dokumenty

- Formularz zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym -  załącznik nr 1.
- Formularz zgłoszenia cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym -załącznik nr 2.

Opłaty

Nie podlega opłacie.

Tryb odwoławczy

Nie przewiduje się trybu odwoławczego.

Uwagi

W przypadku czasowej utraty kontroli nad dowodem osobistym można dokonać zgłoszenia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego.
 
Zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego dokonuje:
- posiadacz dowodu osobistego mający pełną zdolność do czynności prawnych, który czasowo utracił kontrolę nad dokumentem.
- w imieniu posiadacza dowodu osobistego, który nie posiada zdolności do czynności prawnych lub posiada ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje:
  • Rodzic,
  • Opiekun prawny lub kurator.
- Zgłoszenia może również dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania takiej czynności.
Zgłoszenie zawiera następujące dane posiadacza dowodu osobistego: imię(imiona),nazwisko, numer PESEL.
 
Zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego dokonuje się:
  • osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy w formie pisemnej, po opatrzeniu własnoręcznym czytelnym podpisem zgłaszającego,
  • w formie dokumentu elektronicznego do organu gminy, który wydał dowód osobisty, po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, albo podpisem osobistym,
  • przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych po uwierzytelnieniu posiadacza dowodu osobistego.
Certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego podlegają zawieszeniu na okres nie dłuższy niż 14 dni, licząc od dnia dokonania zgłoszenia. Jeżeli w tym okresie nie nastąpi cofnięcie zawieszenia tych certyfikatów, certyfikaty te oraz dowód osobisty podlegają unieważnieniu z mocy prawa.
 
Zawieszenie certyfikatów zawsze będzie powodowało zawieszenie ważności dowodu osobistego. Czynności dokonane w okresie zawieszenia albo unieważnienia certyfikatów nie wywołują skutków prawnych.
 

Podstawa prawna

  1. Ustaw z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego.
  3. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ze zmianami.
  4. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony