ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego oraz nieuprawnionego wykorzystania danych osobowychDrukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego oraz nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych

Szczegóły informacji

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego oraz nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Samodzielne stanowisko pracy do spraw ewidencji ludności i spraw obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2020-09-11 13:10:18

Termin załatwienia

Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy po złożeniu formularza osobiście w siedzibie urzędu

Osoba kontaktowa

Robert Wąsik

Miejsce załatwienia

Referat Organizacyjny
Urząd Gminy Bartoszyce
Plac Zwycięstwa 2
pokój nr 3

Telefon kontaktowy

89 307 03 10

Adres e-mail

r.wasik@gmina-bartoszyce.pl

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Bartoszyce Plac Zwycięstwa 2 11-200 Bartoszyce

Wymagane Dokumenty

- Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego - załącznik nr 1 (do zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego załącza się uszkodzony dowód osobisty),
- Formularz nieuprawnionego wykorzystania danych załącznik nr 2
  Powyższy formularz w formacie pdf musi być wydrukowany w całości na jednej kartce formatu A4 (dwustronnie), bez zmniejszania, zwiększania czy zmiany proporcji.

Opłaty

Nie podlega opłacie.

Tryb odwoławczy

Nie przewiduje się trybu odwoławczego.

Uwagi

Zgłoszenie utraty dowodu osobistego skutkuje unieważnieniem w Rejestrze Dowodów Osobistych – jest to proces nieodwracalny.
 
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego dokonuje:
- posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt dowolnej gminie, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium RP – dowolnej placówce konsularnej RO.
- w imieniu posiadacza dowodu osobistego, który nie posiada zdolności do czynności prawnych lub posiada ograniczoną zdolność do czynności prawnych:
  • Rodzic
  • Opiekun prawny lub kurator
- Pełnomocnik – na podstawie pełnomocnictwa do czynności zgłoszenia utraty lub uszkodzenia
- Zgłoszenia można dokonać w formie dokumentu elektronicznego, w organie gminy, który wydał dowód osobisty.
 
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego – Konsulowi RP można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
Posiadacz dowodu osobistego może zgłosić utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego za pomocą usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
 
Posiadacz dowodu osobistego może zgłosić Policji utratę dowodu osobistego w wyniku przestępstwa. Wtedy nie musi już ponawiać takiego zgłoszenia w urzędzie.
 
Zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych
W przypadku zawiadomienia organu uprawnionego do prowadzenia dochodzeń albo wszczęcia przez ten organ z urzędu czynności dotyczących nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych posiadacza dowodu osobistego, albo wydania decyzji(decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych stwierdzającej naruszenie przepisów o ochronie danych w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych posiadacza dowodu osobistego), posiadacz dowodu osobistego może zgłosić osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy w celu unieważnienia posiadanego dowodu osobistego .
 
Zgłoszenia dokonuje na formularzu zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych. Można je dokonać również w formie dokumentu elektronicznego, w organie gminy, który wydał dowód osobisty.
 
W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
 
Zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych może dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania zgłoszenia.
 
Uwaga!!!
 
Składając formularz w organie gminy, przedstawia się potwierdzenie złożenia organowi uprawnionemu do prowadzenia dochodzeń zawiadomienia o podejrzeniu nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych zgłaszającego, w tym serii i numeru dowodu osobistego dokumentu potwierdzającego wszczęcie z urzędu czynności przez ten organ albo decyzje Prezesa UODO stwierdzającą naruszenie przepisów o ochronie danych w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych posiadacza dowodu osobistego, w tym serii i numeru.

Podstawa prawna

  1. Ustaw z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.
  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego.
  4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  5. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  6. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony