ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Nabór wniosków na "Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Bartoszyce w roku 2018"

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2018-01-18 09:11:47 przez Paulina Słupianek

Akapit nr - brak tytułu

USUWANIE AZBESTU I WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
NA TERENIE GMINY BARTOSZYCE  W  ROKU 2018
 
          Wójt Gminy Bartoszyce informuje, że istnieje możliwość dofinansowania przedsięwzięć związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest w ramach programu realizowanego przez WFOŚiGW w Olsztynie. Program realizowany przez WFOŚiGW w Olsztynie obejmuje usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest na obiektach, których właścicielami są osoby fizyczne, rolnicy, jednostki samorządu terytorialnego i Skarbu Państwa, kościoły i związki wyznaniowe, stowarzyszenia, spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty  mieszkaniowe, rodzinne ogrody działkowe będące we władaniu Polskiego Związku Działkowców, jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi, spółki prawa cywilnego i handlowego.
 Do dofinansowania kwalifikują się koszty związane z realizacją zadań polegających na:
- usunięciu wyrobów zawierających azbest, poprzez likwidację pokryć dachowych zawierających   azbest na budynkach mieszkalnych i gospodarczych
- usunięciu odpadów zawierających azbest zgromadzonych na działkach gruntowych
- odbioru (załadunku, transportu, rozładunku) i unieszkodliwieniu odpadów zawierających azbest
          W ramach realizacji zadania przewidziane jest dofinansowanie do kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwiania poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku:
  • do 85% kosztów kwalifikowanych ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochron Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie, nieprzekraczające 300 zł za 1 tonę unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest
 
Akcja usuwania azbestu rozpocznie się po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o udzielenie dofinansowania i unieszkodliwiania azbestu przez WFOŚ i GW w Olsztynie.
 
Do dofinansowania nie kwalifikują się koszty związane z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego.
          Wnioskodawca składa  do Urzędu Gminy Bartoszyce wniosek (do pobrania w pokoju nr 6 oraz poprzez stronę internetową  bip.gmina-bartoszyce.pl w zakładce ochrona środowiska) o udzielenie dofinansowania na pokrycie kosztów związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z posesji położonych na terenie gminy.
 
Do wniosku należy dołączyć:
1. kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości.
2. potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na wykonanie robót budowlanych ze Starostwa  Powiatowego
w Bartoszycach –Wydział Architektury i Budownictwa,
3. Informacja o wyrobach zawierających azbest,
4. Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest
 
NIEPRZEKRACZALNY TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW do 15.03.2018  roku.
 
Szczegółowych informacji co do zasad usuwania wyrobów zawierających azbest udziela inspektor ds. Ochrony Środowiska Tomasz Pawłowicz 
tel. 89 762 77  16.
« powrót do poprzedniej strony